Informacja o opłacie za legalizację, konto bankowe


Ustalenia przekazane telefoniczne ale rozpisane bardziej szczegółowo


W poprzednim wpisie omówiłem temat legalizacji urządzenia wodnego, dlaczego musimy zapłacić i kiedy będzie rozpatrzony nasz wniosek.

W związku z powyższym przekazuję Wam informacje o których wspominałem również w rozmowie telefonicznej.

Po zatwierdzeniu wniosku przez Wody Polskie (Zarząd Zlewni w Zielonej Górze) będziemy musieli uiścić opłatę za legalizację urządzenia wodnego w wysokości 6372,27zł:

https://www.gov.pl/web/wody-polskie/legalizacja-urzadzenia-wodnego

Jako że ilość posiadłości członków naszego stowarzyszenia to 11, kwota która będzie musiała być przelana od każdej posesji to 579,30zł.

Kwotę tą będziemy przelewać na konto bankowe stowarzyszenia (które założę tylko jak dostanę informację od Wód Polskich o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku). Tytuł przelewu będzie musiał być PRECYZYJNY. O szczegółach poinformuję w późniejszym etapie.

Opłatę za legalizację musimy przelać na konto Wód Polskich w przeciągu 14 dni od daty wystawienia decyzji. Prosiłbym o zrealizowanie przelewu w jak najkrótszym czasie od uzyskania przeze mnie potwierdzenia.

Po legalizacji urządzenia wodnego będziemy zobligowani do podpisania umowy z Wodami Polskimi dotyczącej użyczenia gruntów pokrytych wodami (nic innego jak zwykła dzierżawa, ale z jakiegoś powodu nienawidzą używać tego sformułowania).

Będzie ona wynosiła 5zł za metr kwadratowy urządzenia wodnego. Nasz pomost mierzy 165m2 co daje łączną opłatę roczną 825zł. Dzieląc na 11 posesji wszystkich członków jest to kwota 75zł. Tyle każda posesja należąca do stowarzyszenia będzie musiała wpłacać ROCZNIE na konto bankowe na rzecz opłaty umownej z Wodami Polskimi. Żeby za bardzo nie mieszać z ilością przelewów sugeruję, aby ta kwota była zawarta w rocznej składce członkowskiej.


Pełna specyfikacja techniczna naszego pomostu (formalnie przystani) jest opisana w operacie wodnoprawnym do którego odnośnik zamieszczam poniżej.

OPERAT WODNOPRAWNY


Nawiązując do konta bankowego – bank PKO BP oferuje konta dla organizacji non-profit, których koszt prowadzenia to zaledwie 5zł miesięcznie.

Ze wstępnych ustaleń telefonicznych wynika, że wszyscy jednogłośnie jesteśmy za tym, aby to konto istniało. Pieniądze na utrzymanie konta będą pobierane z rocznych składek członkowskich (co musimy uchwalić), natomiast wysokość składki rocznej nadal pozostaje nieustalona (i również wymaga uchwalenia).